En påminnelse om att minnas

Det är lätt att se allt som är ogjort. Särskilt när drömmarna är så stora.
Därför försöker jag dokumentera. Så att det går att se före och efter.
Så att jag kan tillåta mig att känna mig oförskämmt nöjd över det vi faktiskt gjort.
 
 
Här är en bild från häromkvällen från vår ballkong. Åtta månader senare än sist.
Här är tänkt att vi ska odla. Målet är att ta lite lite i taget. Därför täcker vi över en del med presenning.
För att få bukt med ett ogräs som i sommras gjorde hela ytan till en djungel.
 
 
I sommar ska här växa: Potatis, Grön- och Purpurkål, savoykål, vitkål, morötter, sallad, persilja, squash, vinterpumpa.
 
Och just såhär ljusgrått är det i Jämtland ännu.
Några krokusar, blåsippor och tussilago enivsas med att lysa upp.
Men annars är det en väntan på skarpare färgskalor.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Så spännande!!!

2017-05-11 @ 10:35:09
URL: http://hallelujamorsorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0