Att hoppas på när det vänder

Det är så lätt att hoppas i Januari. Och att längta.
Jag laddar med sånt som ligger framför och sånt jag hoppas på.

Januari: Loranga, Mazarin och Dartanjang på Hipp. Ny körtermin.
Februari: Semlor, Plantera om blommor, nya skott, ljusare tider.
Mars: påskliljor, snödropp och krokus på kolonilotten.


April: Att utflyktstiden nalkas. Att fylla 25 med dunder och brak.
Maj: Födelsedagsfirande i efterskott. Huset på landet. Logdans. Bröllopsdag!
Juni: Sommarklänningarnas och finskornas tid. Om allt går väl skörda potatis till midsommar.
Juli eller Augusti: Att likt Kristina och Karl-Oskar upptäcka hur det är på andra sidan Atlanten.
September: Att påbörja min sista termin på lärarutbildningen.

Oktober, November och December känns fortfarande för nära eller långt bort att tänka på.
Saker att se fram emot i dessa månader kommer säkert tänker jag mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0