Mandelkubb

Bakrycket slog till en eftermiddag




Receptet har jag fått av min mor. Kom ihåg att vara förskiktig med mjölet,
de blir inte goda om de är torra!

32 stycken Kubbar
Gräddas i 225 grader i 12-15 minuter

250 g smält margarin
2 1/4 dl mjölk
1 ägg
1 krm bittermandelolja
11 dl vetemjöl
3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk hjortsonsalt

pärlsocker till garnering

1. Blanda de blöta ingredienserna i en skål & de torra i en skål. Blanda sedan tort och blött
2. Rulla ut till två längder och skär i bitar, doppa snittytan i pärlsocker.
3 Grädda på plåt med bakplåtspapper, kubbarna växer mycket i ugnen så tänk på att hålla avståndet!


Kommentarer
Postat av: Betina

Mums, ser supergott ut, jag ska lätt prova receptet! :)

2011-02-07 @ 17:21:05
Postat av: Betina

Mums, ser supergott ut, jag ska lätt prova receptet! :)



Glömde bifoga bloggadressen :) ifall du får för dig att titta tillbaka igen!



2011-02-07 @ 17:21:57
URL: http://betinahofer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0