Ätbart!

Jobbet fortsätter att ge små glimtar av inspiration.
Igår fick jag hem en hel kasse med veckotidningar



Det blev skörd direkt





Receptet är från Allers nummer 24 2010

Ingridienser:

8 Nektariner (urkärnade och skärd i små bitar)
2 tsk Rivet Citronskal
2 dl Vatten
5 dl Syltsocker
(Man kan ha i pinjenötter också men det struntade jag i. Om man vill det ska det vara ½ dl)

Lägg nektariner, vatten och citronskal i en gryta och låt koka utan lock ca 5 minuter.
Rör ner Syltsocker och koka häftigt i 2 minuter till. Ta Av kastrullen från plattan och låt stå i 5 minuter
Skumma noga! Häll upp i rena burkar!

Min marmeladpremiär är alltså gjord.
Jag gissar att man kan använda vanligt socker
och tillsätta citronsyra och pektin för sig självt.
Men jag kunde inte räkna ut hur mycket det skulle vara
så det struntade jag i. Om den är god återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0