Äh! Nu kör vi!

Fem år senare återuppstår bloggen. Oklart i vilket format. Oklart hur länge.
Men jag tänker bättre pröva och se om det fortfarande känns kul.
Än att inte pröva.
 
Vad händer på fem år?
Två barn föds och ett tredje är påväg.
Utbildningen avslutad, Yrkeslivet påbörjat.
Förlorat en av de käraste i mitt liv.
Flyttat hundra mil norrut. Hemmåt.
Flyttat igen, 2,5 mil norrut. Till en ganska anspråkslös ort som de flesta känner till som "Där man stannar och köper kaffe på väg till fällen".
 
Här bygger jag mitt liv. Perspektiven förändras. Vi flyttade ut hit, till semi-landet, för att försöka bygga något hållbart. Någon slags gröna vågen 2.0 light. Vi jobbar fortfarande kvar på våra jobb och trivs med det. Men drivs av att göra saker själva, producera, lära sig hantverk, odla. Någonstanns i detta finns också en tanke om att denna omställning är nödvändig. För planetens överlevnad. För min egen överlevnad, för jag mår bättre när jag är producent än när jag är konsument.
 
 
 
Detta är vyn från vår ballkong. När vi precis flyttat in. Här ryms många drömmar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0