Om och om igen...

Det finns ingen ände på hur många gånger ett plagg kan göras om.
Förra åren sydde jag om några linnen till en klänning i tron på att det skulle bli en succé!
Märkte att den mest hängt i garderoben och fick en ny idé!






Jag gjorde helt enkelt som så, att jag klippte av halva långklänningen.
Klippte upp sidosömmarna på både överdelen och den avklippta nederdelen.
Nålade ihop. sydde. Kom på att det vore bra med knappar och knapphål i armhålorna
så att storleken kan justeras och klänningen vid behov bäras som en poncho.
Rymligt som attan och jag har redan använt den fler gånger än den förra modellen!

Har ni några omgörningsprojekt att dela med er av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0