Om att frångå sina principer

Jag vet att jag åtagit mig att försöka skriva om inspirerande saker.
Och inte så mycket om allt ospännande jag är med om.

Men ibland får man frångå sina principer lite.
När man liksom inte kan hålla sig:

Jag ber er vänligast att bli lite imponerade.
I onsdags var jag på föreställning i grannstaden.
Seven: berättelser från sju kvinnors liv.
Oerhört bra att få upp ögonen för att det jag ser som en rättighet
inte är det för en kvinna i samma ålder i ett annat land.
Jag tycker om att bli omskakad.

Johanna Koljonen var där.
Jag tycker Johanna är väldigt bra.
Känner mig liksom väl till mods när hon pratar från radion.
Eller tävlar i TV-program.
Det är nu ni ska bli imponerade.
Vi pratade lite,eller, Johan pratade.
Jag stod bredvid och log mitt största och vänligaste leende.
Jag sa: På spåret.
Jag sa också: tusen tack för en fin kväll.

Jag måste verkligen ha gjort intryck tänker jag.


Kommentarer
Postat av: Karin O

Seven är jättebra!

2010-10-11 @ 11:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0