Bokmalens återkomst?

Tusen tack för era boktips,
några hade jag redan läst,
andra står nu på min mentala att läsa lista.

Jag vill ju inte vara sämre,
så jag bjuder på några av mina favoriter.

Vibeke Olsson: böckerna om Sabina.
En serie historiska romaner som utspelar sig under romarrikets storhetstid.

Med risk för att upprepa mig: Cora Sandel,
Har skrivit böckerna om Alberte
men även andra tjusiga romaner såsom Kranes Konditori.
Får mig att vilja utforska nordligaste Norge.

Har på sistonde njutit av flera av Agatha Christies mästerverk.

Till sist ett osäkert kort eftersom jag ännu inte läst boken:
Ännu en historisk roman. Författaren heter Lars Widding
och boken på nattduksbordet heter 1812.

När jag ändå är igång vill jag slå ett slag för barnböcker
(Som allt oftast visar vara gjorda minst lika mycket för vuxna)
Var är min syster? heter en bok som Sven Nordqvist hittat på.

Och en fantastisk roman (som jag minns det)
är Jag minns att jag sprang av Ron Mclarty

Mitt problem är annars att jag alltid glömmer titlar och författare.

Vill ni ha fler boktips så titta in hos Ugglan.



Since I in an earlier post asked for good books to read. 
I decided I should share some of my favourites.
The names of the Authors are the ones written in bold letters.
I think all of them except Vibeke Olsson is avaliable in English!
Enjoy.


Kommentarer
Postat av: Kate McKinniss

Read 'East of Eden' by John Steinbeck. it's the best book i've ever read!

2010-10-18 @ 09:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0