Om tacksamhetsskuld

Senaste dagarna har jag haft lite utav en aha-upplevelse.
Vilket har lett till att jag känner stor tacksamhetsskulld till solen och alla gröna växter.

Fotosyntesen stavas skälet.
Blir överväldigad av hur smart det är.
Att solenergin kan tas tillvara på,
och bli till energi som vi kan använda!
Svindlande tanke,
 inte ett dugg konstigt att man dyrkat solen alltså. 

För er som inte blir lika inspirerade av detta som jag
bjuder jag på annan inspiration:

Stötte på Purlbee´s sida när jag letade efter mönster till
vantar med nedvikbar topp:


bilden är lånad från Purlbee och där finns massor av mer inspiration!

Som om det inte var nog har jag hittat till Karin Lindroos blogg.
Hon bjuder på massor av vackert och har dessutom nyss gett ut boken
"loppisfynd"(Som kan vara ett julklappstips).

Right now I'm overwhelmed with gratitude towards the sun and all green-leaved plants.
Simply because they make it possible for us to live.
 The links are to two inspiring pages, Purlbee and Karin Lindroos.
The first one filled up with inspiration about handcrafts. The other one simply beautiful.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0