Om att hålla hårt

Torsdagen ägnades åt studiebesök på Juridikum.
(Juridiska fakulteten i Lund)
Det gick bra och jag överlevde med hedern och några fördommar i behåll.
När jag tykcte att jag studerat klart för dagen gick jag en runda på stan.

Dagens tips är Humanas butik i Lund.
Nästan varje klänning var väl värd att köpas.
Men jag höll hårt i slantarna och lyxade till det med ett par knästrumpor.

Besökte också butiken Udda Ting.
Vackra saker. Men inte riktigt min prisklass.
Så jag snyltade bara på allt det vackra och gick därifrån lite mer inspirerad.

Jag drabbas ofta av ambivalens inför köperiet.
För secondhand är ju förvisso bra och fantastiskt.
Men betyder det att det är ok att köpa hur många klänningar som helst?
Även fast jag egentligen inte behöver någon ny?
Även fast garderoben är ganska full?

Sånt grubblar jag på utan att bli klokare.
Hur tänker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0