La musica!

I skolan är det musik nu för hela slanten.
Jag när en gammal dröm om att lära mig spela piano på mina lediga stunder.
Det innebär att jag stänger in mig på något av skolans övningsrum,
inbillar mig att ljudisoleringen är bättre än vad den är och spelar som aldrig förr.
Litegranna känner jag mig som Regina Spektor. Fast med mindre lockigt hår.

På fredag är det examination. Rörelseform. För er som vill kan ni ju lyssna på:
Tarzan och Amelie och försöka lista ut hur musiken ser ut i rörelsen.
Kanske lite nördigt men det är sånt jag gör i min vardag nu!

Idag släpps dessutom Ola Joyce nya skiva.
Detta får väl sägas vara dagens musikaliska godbitar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0