På arbetstid

När jag städar hemma hos damerna och herrarna finns det mycket att lägga märke till.
Som deras Bersåserviser som praktfullt står i skåpet och väntar.
Eller alla pressglasskålar med lock som gjorda för syrliga karameller.

Nu senast blev jag förtjust i tunga blåa glasdjur som stod och dammade.


bild lånad från en annons på tradera

Och även om min princip fortfarande är att prydnadssaker är trams
kan jag inte låta bli att tycka om alla porslinskatter och andra djur
som ser ut att ha det ganska bra på hyllkanten. För att inte tala om
kryffhyllorna i porslin. Det är nästan så att man blir knäsvag!


Kommentarer
Postat av: Sara Nilsson

Fast prydnadssaker är trams. Att vara av en annan uppfattning är, som du själv noterat, ganska tantigt :P

2010-07-05 @ 20:04:00
URL: http://stallceleber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0