Vårar från förr del 1

Vänskapens vår
Halmstad 2007













Tv-serien Vänner kom in i mitt liv denna vår och har gjort intryck allt sedan dess.
Världens bästa lägenhet. Världens bästa Anna. Picknickar till tusen.
Vi var modga och cyklade till Grötvik för att bada. Jag minns ett äventyr,
från en park i närheten, vi gick dit och plockade tulpaner, de stod ju bara där.
Födelsekalas och semelfest. Godis från Videomix alldeles för ofta.
Att inte bo ensam längre på 35 kvadrat. Att lära känna varandra.
Kanske var det svårt ibland också. Men jag minns inte det lika tydligt.
Jag minns att vi hade varandra. Jag minns "Hellre havregrynsgröt tillsammans
än fläskfilé ensam", Tack alla medverkande. Ni gjorde susen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0