När våren kom till stan...

Oh vad solen har skinit på mig idag,
jag tror minsann att det är våren som är här,
jag törs tillochmed tro att den ska stanna.

Och det känns extra mycket som vår när det är snö som smälter
och bildar gigantiska vattenpölar som man får cykla igenom efter behag.

Så idag på min lunchrast gjorde jag något smått förbjudet.
Fastän det bara är februari,
fastän det fortfarande ligger snö på marken,
så tog jag helt sonika mina stövlar och gick ut.
Med kofta, utan jacka.
och solen värmde.

Men när solen gick i moln,
för det gör den ju tillslut,
så fick jag minsann erfara att det gamla talesättet från mor fortfarande är sant:

"Det är bara solen som värmer"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0