När våren ändå inte kommer...

Nu är det väl så att våren bestämmt sig för att dröja.
Det snöar ute och vinden viner som aldrig förr.
Så jag biter ihop. För våren dröjer nog några månader ännu tänker jag.
Så jag håller mig inomhus tillsvidare.



Och vintern har ju faktiskt möjligheter också dristar jag mig till att tro.
Som att sticka varma saker att ha på sig.
Ägna sig åt inomhussysslor helt enkelt medans snön vräker ner utanför.

Jag läste något vackert igår och tänker att visst är det viktigt att finnas:

"The life I touch for good or ill will touch another life,
and that in turn another,
until who knows were the trembling stops
or in what far place my touch will be felt"

- Frederick Buechner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0