Det tål att tänkas på

I helgen hemma hos svärmoren ägnade jag även viss tid åt att bläddra igenom galma och nya nummer av Drömhem & Trädgård samt Allt i hemmet. Hej och hå. Visst finns det mycket inspiration. Som tillexempel i ett repotage där de hade gjort lampor av tekannor och kaffekoppar. Men ibland går det liksom överstyr. Som när det beskrivs hur man ska få ordning på allting (så det är sådär perfekt?) så att man sen "bara kan ta det lugnt". Det som också få mig att fundera är hur det liksom ju mer jag bläddrar i tidningarna skapas någon slags läskig köplust. Och det är inte läskigt bara för köplustens skull utan för att det egentligen inte är sånt som jag vill ha. Då längtar jag efter ett inrednings och pyssel magasin som inte lägger så mycket fokus på att köpa nytt eller på att skapa någon slags känsla för att jag behöver något nytt. Kanske blir det Underbara Claras nya tidning som råder bot på detta?

Kommentarer
Postat av: filippa

underbaraclara är ju helt fantastisk, jag kan tänka mig att hennes tidning kommer att göra succé! den får vi stötta :D

2010-02-01 @ 11:06:13
URL: http://heyimsopregnant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0