Hållfasthetslära

Jag är inte så mycket för sådanna där tiostegsmetoder.
tio steg för ett lyckat liv, för att göra succe, för att inte ramla mer.

Inte för två eller trestegsmetoder heller.

Så jag försöker hålla ihop utan steg.
Bäst det går. Min senaste tanke om att hålla ihop är ungefär den här:

Jag måste måste komma ihåg att komma ihåg sånt som jag tycker om och tycker är viktigt.
Det kan väl inte vara så svårt?
Jag tycker nog det. Tycker nog att det är svårare än väntat att påminna mig själv
om hur det nu var igen som jag tyckte det var vässentligt att leva mitt liv.
Om vad det nu var som jag ville fylla mina dagar med.

Och jag tänker att om jag försöker att komma ihåg det,
så kanske jag åtminstone håller ihopa lite bättre.


Kommentarer
Postat av: Sara Nilsson

Precis så.

2011-09-07 @ 23:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0