Tiffany Persson och sånt man vill ha

Ibland i min iver att rensa ut garderoben har jag gjort misstag.
Ett system jag kan se är att jag under några år när jag flyttat hemifrån och hade
små garderober gjorde mig av med kläder jag ändå aldrig skulle vilja använda igen.
Eller som när jag efter våren i Skottland lämnade kvar lite kläder jag tröttnat på.

Kanske borde jag ha vetat bättre efter att i många år iriterat mig
på att min mamma inte sparat mer av sina gamla kläder.

Just nu går jag och längtar efter min Tiffany Persson kofta.
Randig i murriga färger, två stora fickor, mycket rymlig samt en huva.
Det var ett secondhand fynd och nu går jag och hoppas på att den ska dyka upp igen.

Och utan ambitionen att det skulle göra mig lyckligare eller nöjdare
gör jag som alla andra och försöker hitta ett par mormorskängor på secondhand.
Kanske sånna här (Bilden är lånad från "Alla har en bok inom sig")



Kanske om några år när stormen lagt sig att det blir möjligt?

Har du något önske-hitt du går och letar efter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0