Vårlängtan





Jag längtar till våren. och då känns det motigt att det ligger massa snö kvar här i Malmö. Det är så mörkt på kvällarna så dagen tar slut så fort. Då längtar jag till krokusar och påskliljor på köksbordet. Och att få börja använda vårjackan. Under min uppväxt var våren också den årstid då man fick ta fram cykeln igen efter att den legat i ide flera månader. Nu cyklar jag jämt och överallt. Så det där magiska en dag i april när man på nypumpad cykel beger sig ut på nya äventyr har liksom svalnat något. Istället får jag hitta på nya våräventyr. Tips någon?


Kommentarer
Postat av: Emma H

Ska vi gå ut med varsin hårfön med superlång förlägningsladd och tina bort snön? kansk kommer våren fortare.

2010-01-22 @ 16:25:59
URL: http://emmandave.wordpress.com
Postat av: filippa, lärarhögskolan =)

hej helena!

fy vad sjukt att jag halkade in på DIN blogg! vi gick ju i samma klass i våras... :) bor du kvar i malmö, läser du på lärarhögskolan fortf.? roligt att hitta hit, jag ska nog kika in här oftare ;)



själv har jag gått och blivit preggo. ska läsa mattekursen nu innan jag värper (hoppas jag!).



ha det fint!

kram filippa, kme =)

2010-01-23 @ 00:21:27
URL: http://heyimsopregnant.blogspot.com
Postat av: Helena svarar:

Hej Filippa!

Jag läser fortfarande kvar och har precis börjat med kursen specialpedagogik. Hoppas du hinner läsa klart kursen innan det blir dags! och lycka till!kramkram.

2010-01-23 @ 10:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0