Liten men naggande god!




Woopie-pie med jordnötsfyllning

50 g rumsvarmt smör
2 dl råsocker
2 msk rapsolja
1 ägg

3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
2 dl mjölk

Vispa smör,olja och socker pösigt, rör sedan ner ägget.
Sikta ner alla torra ingredienser i smeten, blanda i mjölken och rör om.
Spritsa ut på bakplåtsklädd plåt till pluttar stora som 5-kronor.
 Grädda i 180 grader i 10 minuter.

Jordnötsfyllning:
100 g rumsvarmt smör
2 dl jordnötssmör
2 dl florsocker

Vispa ihop och spritsa ut på hälften av kakorna när de svalnat.
Tryck ihop en kaka med fyllning med en med fyllning.klart.

Jag tycker de är godast till kaffe,
men te går nog också bra...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu blev jag lyrisk, det här ska bli mitt fredagsmys. Chokladextas! Nomnomnom.

2011-01-28 @ 13:44:14
Postat av: Helena svarar:

Mycket bra idé att göra fredagsmys.

Jag ska ha fredagsmys med de få kakor som finns kvar i frysen...Lycka till med baket!

2011-01-28 @ 14:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0