Om att knyta en rosett



När man ska bort och vill göra det med stil...
Så räcker det ganska långt med hembakta kakor i celofan och en rosett.

Kakorna är chokladsnittar med mynta och såhär lyder receptet:

200 g smör
2½ dl socker
5 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 ägg (till pensling)
2 msk mynta (jag har använt färsk mynta från kolonilotten,
men det går minst lika bra med krydda på burk eller pepparmintsolja tror jag)

Vispa socker och rumsvarmt smör till en smet, tillsätt resten av de torra ingridienserna
pensla med ägg och strö över med pärlsocker.

Gräddas i ugnen 175 grader i ca 20 minuter.


Kommentarer
Postat av: Miriam

fy va galet! jag googlar på chokladsnittar med mynta och blir hänvisad till din blogg! :) ja ba: hallå den här tjejen känner jag!

2011-06-11 @ 18:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0