Det finns en plats på jorden...

...som heter Hållbacken.
Såhär kring påsk är det liksom omöjligt att inte tänka på.
Hur kusinerna träffades, letade påskägg smockfyllda med godis.
Åkte skidor i Bydalen i färggranna overaller.

En annan påsk övade min älskade syster och hennes bästis och bundis
dans inför Wendelas vårshow. En stor händelse i Östersund.
 "Black and white" spelades på kassettband i en stuga i fjällen.
Jag fyllde 10 år på påskafton och hade den beryktade
Robyn frisyren som kära syster övertalat mig att ge mig in på.
Robyn var betydligt coolare än jag. redan då.

En annan gång pimplade vi på Storsjöns is,
jag fick aborre och sik omvartannat.



I år blir det Lockåsen. Kusiner, Kusinbarn, Familj och Farbröder.
Naturligtvis också det obligatoriska elva-kaffet.



Vad gör du om påsken?


Kommentarer
Postat av: Inece

Hjälp! ;) Kusiner i Hållbacken? Det har jag med...



Jag brukar vara hos min mormor i Torvalla. Sen har jag varit några år hos min farfar i dvärsett, och i år ska jag sitta i övik och vara tråkig...



Ha det fint!

/Inece

2010-03-29 @ 20:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0